Mai md på Nøtteliten

Mai har bydd på et fantastisk vær. Vi har brukt mye tid utendørs, men også hatt gode pauser inne fra den sterke solen.

I uteleken skjer det mye spennende. Vi har hatt fokus på å vente og dele med oss (særlig på sykler hvor vi ikke har nok til alle) Eller huskene, hvor vi kun har 2 stykk.

I begynnelsen av mai hadde vi fokus på 17 mai. På liten avdelingen sang vi flere sanger knytet til temaet, men det var mest Hasle barnehagesangen som var best og enklest å synge.
Etter 17 mai har vi hatt fokus på vårtegn. Vi har både sett på, og etter insekter. Både edderkopper, biller, veps, mauer, fluer og sommerfugel med mer har vi fått sett på.

Marihønene har tilvenning med bamsestua hver tirsdag. En av disse dagene gikk de til skogen for å se etter insekts-feller. Her fant de en edderkopp, ellers så var det ingen innsekter å se.
Vi har også sådd gressløk. Dette ble mer eller mindre mislykket. Disse har nå blitt sendt med hjem, kanskje dere kan få reddet prosjektet?

I varmen har vi også fått badet. Det var kjempe moro! Noen synes det var moro å plaske og sprute på hverandre. Mens andre ville helst ta med vann ut av bassenget og leke selv. Noen var også ikke så interessert.

Barna har også hatt en kreativ formiddag, hvor de malte med ulike redskaper og hadde farget ark.
Det har blitt noen små turer i nærmiljøet.

Juni måned

Denne måneden blir av erfaring en varm måned. Vi ser at barna liker å leke med vann. Derfor har vi ett lite prosjekt om vann. Vi skal gjøre vann tilgjengelig slik at barna kan bruke det i leken.  Vi bruker bøtter og vannkanner. Dersom det er varmt nok, tar vi fram badebasseng. Den 19. juni skal hele barnehagen ha Poolparty. Mere info. om dette kommer senere.

Vi har også fått en ny gutt på avdelingen. Vi ønsker Ludvig velkommen til Nøtteliten.

Juli måned

Denne måneden blir det ingen faste planer, siden barn og personale tar ut ferie. Det kommer etterhvert opp lapp på avdelingen som viser hvilke uker Nøtteliten og Bamsestua er sammenslått i sommer. Vi minner om at uke 29 og 30 er barnehagen stengt.