Generellt:

Riktig godt nytt år til dere alle sammen. Nå er vi klare for å starte friskt på det nye året.

3. Januar ønsket vi to nye barn velkommen til avdelingen. De heter Amelia og Haakon. Den første uken har vært preget av å ikke ha så mange planer, slik at de nye barna skal rekke å bli litt kjent med små og store på avdelingen.

Tilbakeblikk på desember måned.

Desember er måned full av tradisjoner. Vi har markert merkedager som Lucia. Her var det stort oppmøte fra foreldre og andre foresatte. Vi takker spesiellt foreldrene som deltok i Luciatoget. Vi ser at denne gangen var det godt med litt ekstra hender siden vi har flere små som kanskje syntes rammen for dagen kunne bli litt skummel med lite lys og mange folk. Ellers har vi videreført flere tradisjoner fra årene før. Barna har deltatt på Nissefest. Det var mange søte små nissunger denne dagen. Utrolig nok var det ingen barn som ble redde da nissen kom..muligens fordi nissen raskt ble avslørt for den han egentlig var. Moooten ropte de eldste barna da han kom :) Vi har ellers valgt å legge vekt på en rolig førjulstid uten for mye mas for barna, men vi har fått til mye for det. Hver mandag hadde vi fellessamling der vi tente lys og snakket om advent og alt som hører julen til. Nissen var jevnlig på små besøk fra loftet der han bor på vinteren. Vi ble overrasket med både nissestreker og nissegleder. Vi har tellet ned dagene til jul med barna mens vi har små adventsamlinger der vi trakk pepperkaker og sang julesanger. Barn og voksne har undret seg over alt som skjer i denne spennende tiden og gledet seg til alt som skulle komme til jul.

Planer for januar

Denne måneden har tar vi friskt i og prøver oss på prosjekt med snø og is. Vi håper på masse snø og is. Dersom det skulle komme dager med masse snø kommer vi til å legge andre planer til side og ta spontane akedager. Vi forbereder oss på  at det kan komme dager uten snø også.. da har vi litt snø liggende i fryseren for sikkerhets skyld ;)Tanken er at barn og voksne sammen skal forske på snø og is både ute og inne. Vi har noen små eksperimenter som vi skal prøve oss på denne måneden. Blandt annet kommer vi til å ta med snø inn for å la barna leke med dette. Så blir det spennende for barna å se hva som skjer med snøen etterhvert som den ligger inne i varmen.