Sommerbrev for Nøtteliten

Denne måneden løser vi opp i planene våre. Vi kommer til å bli mye ute og bedrive insektjakt, som er favorittsysselen til barna for tiden. Vi kommer til å ta noen turer rundt i nærmiljøet. Skulle vi være heldig å få veldig fint vær, kommer vi også til å legge til rette for bading med barna. Fint om dere kan legge noen badebleier/badetøy i skiftekurven, så er vi klare om finværet plutselig slår til.

Årets sommertur blir i skogen ved barnehagen. Det blir lagt opp til mye lek og moro denne dagen. Det kommer ett eget skriv om dette snart.

Juni er en oppsummeringsmåned. Sissel henger opp forslag til tider til overgangssamtaler /foreldresamtaler med Rolf og Sissel for de barna som begynner på Bamsestua til høsten.Dette blir hengt opp på utgangsdøren til Nøtteliten. Dersom dere ikke finner noen tider som passer ,ta kontakt med Sissel. Denne overgangsamtalen er ny av året og er ment for å gjøre Bamsestua godt kjent med barna, samtidig som dere foreldre får en mulighet til å komme med spørsmål angående rutiner og hvordan Bamsestua tenker om tilvenning og pedagogisk opplegg på avdelingen. Fint om dere kan oppdatere oss om det har skjedd noen forandringer i barnas helsetilstand som for eksempel allergier som har dukket opp underveis eller forandringer i medisinering av barn.

Vi kommer ikke til å ha noen avslutning for barn som bytter avdeling før i august, siden de fleste barna kommer tilbake fra ferie og er en stund på avdelingen før de begynner på Bamsestua.

Husk å se over skiftekurven og se at barna har klær til både varmt og kaldt vær liggende. Vi ønsker ellers at barna kommer ferdig smurt med solkrem i barnehagen, så smører vi dem litt senere på dagen. Barnehagen har egen solkrem og myggolje. Det er fullt mulig å ta med egen solkrem og myggolje om dere ser at barnet ikke tåler det vi har.

Generell informasjon:

5.juni     2.pinsedag. Denne dagen er barnehagen stengt.

14. juni  Besøksdag for nye barn som starter hos oss til høsten.

16.juni   Sommertur i skogen for hele barnehagen.